ورزش های بعد از ابدومینوپلاستی

ورزش های بعد از ابدومینوپلاستی

ورزش های بعد از ابدومینوپلاستی

ورزش کردن بعد از جراحی ابدومینوپلاستی که با نام تامی تاک هم شناخته شده است، می تواند به ساختن ظاهری جدید و متناسب و جذاب برای شکم کمک کند. ورزش کردن هم می تواند به کاهش احتمال چاقی کمک کند زیرا بالا رفتن وزن نتیجه جراحی را تحت الشعاع قرار می دهد. بازگشتن به فعالیت های روزمره باید توسط خود فرد انجام گیرد. به خاطر داشته باشید که فعالیت بیش از حد اگر به سرعت از سر گرفته شود، می تواند مضرات بیشتری داشته باشد. در صورتی که قصد دارید جراحی تامی تاک انجام دهید تا پوست اضافی ناحیه برداشته شود و عضلات ضعیف شکمی اصلاح شوند، در ابتدا دستورالعمل های بعد از جراحی را مطالعه کنید و مراقبت ها را بیاموزید تا پیچیدگی های بعد از جراحی کاهش یابد. به این ترتیب نتیجه حاصل از جراحی حفظ می شود.

۲۴ ساعت اول بعد از تامی تاک

۲۴ ساعت اول بعد از جراحی تامی تاک در بیمارستان سپری می شود. راحتی بیمار باید مهیا شود. هدف اصلی در این زمان این است که بیمار بتواند بنشیند. توانایی نشستن و ایستادن بیمار رو به پیشرفت باشد و کمک شود تا نتیجه جراحی حفظ شود. همچنین کمک می کند تا فعالیت های دیگر راحت تر انجام گیرند. در ادامه توصیه هایی مهیا می شود که جریان خون بهتر انجام گیرد و روند بهبود سریع تر طی شود. در صورتی که در خانه تنها هستید، لازم است که از یک مراقب یا همراه یا پرستار کمک بگیرید تا در خانه همراه تان باشد و برای نشستن یا بلند شدن از تخت به شما کمک کند. به طور کلی خانواده و دوستان می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

هفته اول و دوم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

بیماران یک گن فشاری را برای مدت شش هفته بعد از جراحی می پوشند تا نتیجه جراحی تامی تاک بهبود بخشیده شود و تورم کاهش یابد. حرکت کردن در دو هفته اول بعد از جراحی محدود می شود ولی بنیه فرد افزایش می یابد. دقیقا بعد از جراحی لازم است که مسافت های کوتاه را راه بروید تا وضعیت لگن و شکم تثبیت شود و به هیچ عنوان وسیله سنگین بلند نکنید. با راه رفتن به شیوه درست به ماهیچه های شکمی اجازه داده می شود تا ترمیم شوند و از کشیدگی آن ها جلوگیری می شود. در نهایت بعد از اتمام دو هفته، فرد می تواند به انجام فعالیت های عادی روزانه خود بازگردد. قرار گرفتن در موقعیت نشسته در این دوره، بهتر از ایستاده است.

ورزش های بعد از ابدومینوپلاستی

ورزش های بعد از ابدومینوپلاستی

فعالیت های ورزشی روتین در هفته سوم و چهارم بعد از جراحی

همان طور که بدن ترمیم می شود و بهبود می یابد، تورم هم کاهش می یابد و فعالیت های ورزشی سبک بعد از این دوره می توانند از سر گرفته شوند. راه رفتن و دوچرخه سواری ثابت می توانند بهترین فعالیت ها برای شروع باشند. از انجام فعالیت های فیزیکی شدید خودداری شود. همچنین فعالیت هایی که به دیواره شکمی فشار وارد می کنند مانند دراز نشست و وزنه برداری نباید انجام گیرند. سعی شود که فعالیت های سبکی را به صورت آهسته و با کمترین فشار انجام دهید. همواره با پزشک خود مشورت کنید، زیرا دوران نقاهت هر شخص با دیگری تفاوت دارد.

هفته چهارم تا ششم بعد از جراحی

توجه به هرگونه نشانه خطر مانند درد اهمیت بالایی دارد. فعالیت های ورزشی طبیعی می توانند در سطح ابتدایی از سر گرفته شوند. فعالیت های هوازی سبک و ورزش های هوازی در آب و دوچرخه ثابت و راه رفتن، وزنه برداری سبک برای بازوها و پاها می توانند با توصیه پزشک انجام گیرند.

هفته ششم تا هشتم بعد از جراحی

اغلب فعالیت های ورزشی هوازی به طور کلی در این زمان می توانند انجام گیرند. دویدن در فضای باز یا تردمیل می تواند به افزایش توان فرد کمک کند. شنا کردن متوسط و حتی شرکت در کلاس های اسپینینگ هم آزاد است. بیمارانی که بتوانند فعالیت های هوازی را در سطح متوسط انجام دهند می توانند فعالیت های ورزشی مقاومتی را هم انجام دهند. ورزش های مربوط به بالا تنه و پاها می توانند بدون وزنه یا با انجام یکسری فعالیت های تکراری انجام گیرند تا به تقویت بدن بدون ایجاد فشار بیش از حد به شکم بینجامد.

کلینیک زیبایی و تخصصی دکتر آریانا با استفاده از بروز ترین تکنیک های جراحی سینه به انجام انواع جراحی های سینه و بدن می پردازند. راه های ارتباط با ایشان:
شماره های تماس: ۲۲۳۵۲۰۹۲ الی ۴
مشاوره با دکتر : ۰۹۳۶۹۰۹۵۳۰۳

صفحه اینستاگرام

هشت هفته بعد از جراحی

تورم در اطراف ناحیه کمر و بالای ناحیه اسکار می تواند دیده می شود و این موردی طبیعی بعد از جراحی تامی تاک است. در این مورد بهتر است که صبور باشید و روی عضلات شکمی کار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. برای مدت یک تا دو هفته صبر کنید تا نتیجه نهایی را بتوانید مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که این جراحی به منظور صاف کردن ناحیه شکمی انجام می گیرد. بنابراین انجام هر اقدامی که سبب کشیدگی شکم شود منع می شود.

ایده ها و نکاتی در مورد ورزش کردن بعد از ابدومینوپلاستی

زمانی که بهبودی کامل از جراحی حاصل شد، می توانید در مسیر درستی گام بردارید. چهار گروه اصلی ماهیچه در شکم وجود دارد که به تناسب و ظاهر شکم کمک می کند. زمانی که فرد بتواند فعالیت های ورزشی را به طور کامل انجام دهد، فعالیت هایی که بتوان به بهبود نتیجه تامی تاک انجامید، بسیارند. یک مربی ورزشی کارامد می تواند فعالیت های ورزشی مربوط به شکم را با توجه به وزنی که فرد دارد، پیشنهاد دهد. انجام این حرکات در سه ست ۱۲ تا ۱۵ تایی توصیه می شود. چند دقیقه بین هر ست استراحت شود تا بدن قدرت کافی را بازیابد.

در صورتی که دردی احساس شود باید تمرین قطع گردد. تمرین کرانچ به صورت کلاسیک نیازمند حداقل حرکت کردن است و احتمال آسیب یا ایجاد شکل نا مناسب را به حداقل می رساند. انجام حرکات ورزشی را به صورت آهسته و کنترل شده انجام دهید. لازم است که کمر فرد بر روی زمین باشد و عضلات شکمی به صورت کنترل شده حرکت کنند.

به سقف نگاه کنید و چانه فرد دور از قفسه سینه قرار گیرد، در حالی که دست ها در پشت سر هستند. در کل این وضعیت بهترین وضعیت بدنی برای انجام فعالیت های ورزشی است ولی باز هم بهتر است که با یک متخصص در این زمینه مشورت شود.

منبع : https://www.drkulick.com/blog/resuming-exercise-tummy-tuck-abdominoplasty/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *